yükleniyor

Finansal Pazarlama Nedir?

Pazarlama alanlarından birisi olan finansal pazarlama, bankaların konumlandırılması ve incelenmesinden, şirketlerin imaj ve fiyat belirlenmesinden reklam ve ürün tanıtım kampanyaları ve finansal kuruluşlar tarafından sunulan hizmetler ve dağıtım kanallarının tasarımından sorumludur.

Finansal bir kuruluşun başarılı olabilmesi için reklam ve çevre araştırması tasarlaması ve aynı zamanda pazarlama stratejisini iyi bilmesi gerekir. Bu alanda müşterilerin ihtiyaçlarını iyi anlamak ve onların gereksinimlerine göre ürün ve hizmetler sunmak gerekir.

Finansal Pazarlama Stratejileri

Finansal pazarlama stratejileri belli kurallara göre uygulanır. Bu kuralları sayacak olursak;

  • Maliyete dayalı stratejiler: Ekonomik anlamda en düşük derecede maliyete sahip olmak burada nihai hedeftir. Müşterilerin durumlarına göre farklı şekilde ücretlendirme söz konusu olabilir.
  • Strateji farklılaşma: Buradaki amaç kaliteli bir imaj vermektir. Buna göre marka imajı iyi bir hale getirilmeye çalışılır. Bu konuda yeni teknolojiler denebilir. Kaliteli İmaj verildiği takdirde geniş bir pazar ağına sahip olmak mümkün olabilir.

Segmentasyon stratejisi: Bu alanda temel strateji aynı özelliklere sahip müşteri grubunu bulmak ve bunları segment bazında anlamaktır. Bankacılık ile ilgili ürünleri her segmentte uyarlama ile alakalıdır.

Pazarlama alanlarından birisi olan finansal pazarlama, bankaların konumlandırılması ve incelenmesinden, şirketlerin imaj ve fiyat belirlenmesinden reklam ve ürün tanıtım kampanyaları ve finansal kuruluşlar tarafından sunulan hizmetler ve dağıtım kanallarının tasarımından sorumludur.

Finansal bir kuruluşun başarılı olabilmesi için reklam ve çevre araştırması tasarlaması ve aynı zamanda pazarlama stratejisini iyi bilmesi gerekir. Bu alanda müşterilerin ihtiyaçlarını iyi anlamak ve onların gereksinimlerine göre ürün ve hizmetler sunmak gerekir.

Finansal Pazarlama Stratejileri

Finansal pazarlama stratejileri belli kurallara göre uygulanır. Bu kuralları sayacak olursak;

  • Maliyete Dayalı Stratejiler : Ekonomik anlamda en düşük derecede maliyete sahip olmak burada nihai hedeftir. Müşterilerin durumlarına göre farklı şekilde ücretlendirme söz konusu olabilir.
  • Strateji Farklılaşma : Buradaki amaç kaliteli bir imaj vermektir. Buna göre marka imajı iyi bir hale getirilmeye çalışılır. Bu konuda yeni teknolojiler denebilir. Kaliteli İmaj verildiği takdirde geniş bir pazar ağına sahip olmak mümkün olabilir.
  • Segmentasyon Stratejisi : Bu alanda temel strateji aynı özelliklere sahip müşteri grubunu bulmak ve bunları segment bazında anlamaktır. Bankacılık ile ilgili ürünleri her segmentte uyarlama ile alakalıdır.

Müşteri Bankacılığı Yaklaşımı

Finansal pazarlama hakkında konuşurken finansal pazarlama araçları için önemli bir yere sahip olan müşteri bankacılığından da söz etmek gerekir. Buna göre müşteri bankacılığında en büyük hedef müşterilerle sağlıklı ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri her iki taraf için de kazançlı Hale getirmektir.

Müşteri bankacılığının 3 temel özelliği vardır:

  • Müşteri odaklılık
  • Teknik yeterli
  • Kişiselleştirilmiş kaliteli hizmetler

Bilişim dünyasında büyük ihtiyaç olan siber olaylara müdahale, bilişim suiistimali, veri inceleme ve analiz hizmetlerini uluslararası standartlarda sunmak amacıyla kurulmuştur.

X

Müşteri Paneli

Şifremi Unuttum!

Henüz Hesabınız Yok mu?

Hemen Hesap Oluştur!