Bir ürünün veya hizmetin müşterilerin önüne çıkma sürecinin tamamına pazarlama denir. Pazarlama ile ilgili tüm satın alma ve satış eylemlerini içerir. Pazarlama, bir ürünün faydalarının ana hatlarını çizme, üründen fayda sağlayacak bir hedef pazar seçme ve ürünü o pazara dağıtma süreci olarak tanımlanır. Pazarlama yapılırken müşterinin işleme katılımını artıran stratejiler uygulanır. Pazarlama, bir ürünün faydalarını ana hatlarıyla belirleme, o ürün için ideal hedef pazarı seçme ve ürünü o pazara dağıtma sürecidir. Pazarlama, tüm iş girişimlerinde çok önemli bir rol oynar. Hizmet veya ürün teslim süreci boyunca profesyonellik gösterilmelidir. Etkili pazarlama stratejilerinin kullanılması hem ekonomik değeri hem de ürünlere olan talebi artıracaktır.
Bankacılıkta Pazarlama Nedir?
Mevduat hesabı açma, kredi kartı satma gibi tüketici hizmetlerinin satışına bankacılık sektöründe pazarlama denilmektedir. Bankacı, çalıştığı kurumun faydalarını ve hizmetlerini tüketicilere anlatabilmelidir. Bankacılık sektöründe pazarlama, bankanın yatırımını ve müşteri tabanını yükseltmek anlamına gelir. Müşterilerin bankaya yatırım yapma kararı, bankacılık pazarlamasının ilk adımıdır.
Bankadan veya faiz işlemlerinden para çeken müşteriler bu süreci kurar ve sürdürür. Bankacılıkta pazarlama sürecini yürütebilmek için pazarlama ve ikna stratejilerini iyi anlamak hayati önem taşımaktadır.